Je luistert er misschien zelf of kent mensen die er naar luisteren. Maar zet je ze ook al zelf in als marketingmiddel? Het maken van podcasts heeft verschillende voordelen ten opzichte van traditionele mediavormen. We zetten ze voor je op een rij:
1. Deel je expertise
Als maker van een podcast kun je je publiek laten zien welke kennis je in huis hebt. Bespreek herkenbare thema’s, vragen uit het publiek en nodig gasten uit. De vorm van je podcast bepaal je helemaal zelf.
2. Vergroot je bereik
Door een nieuw medium te gebruiken in je marketing vergroot je je doelgroep. Bereik mensen die je met content over onderwerpen waarin ze zich interesse
3. Wek vertrouwen
Je doelgroep ziet een gezicht en hoort een stem van jouw bedrijf. Hierdoor leert het publiek je kennen en vergroot je het vertrouwen.
4. Kwalitatieve content
De content die tijdens het opnemen van een podcasts gemaakt wordt is op heel veel verschillende manieren in te zetten. Denk aan video-snippets voor je social media kanalen, uitgeschreven als blogpost op je website of als FAQ input. De mogelijkheden zijn eindeloos.
5. Versterk je relatie
Met podcasts houd je bestaande klanten geboeid en geïnformeerd. Zo blijf je top of mind, ook als je al een tijdje geen persoonlijk contact meer hebt gehad. Maak optimaal gebruik van je klantrelaties door je klanten uit te nodigen in de podcasts.